Primárnym cieľom projektu, ktorý chceme dosiahnuť jeho realizáciou je zvýšenie komfortu pre obyvateľov obce Sverepec, ktorí čakajú na autobusové spojenie, prostredníctvom stavebných úprav autobusových zastávok. Obyvatelia obce sa tak v nepriaznivom počasí budú môcť skryť v týchto zrekonštruovaných autobusových zastávkach, a ich čakanie sa tak stane pohodlnejšie. Ďalšími cieľmi, ktoré úzko súvisia s realizáciou projektu, sú: zatrektívnenie územia obce, zlepšenie podmienok pre cestujúcich, čo priamo nadväzuje na ciele, ktoré si MAS Naše Považie určila v Integrovanej stratégii rozvoja územia.
Ciele projektu: zlepšenie kvality života vo vidieckych oblastiach v rámci špecifického cieľa 1.1 Dobudovať a rozšíriť infraštruktúru voľného času a občiansku vybavenosť, Opatrenie 321 – Základné služby pre hospodárstvo a obyvateľov vidieka. Prioritou cieľa je zlepšenie kvality života vo vidieckych oblastiach.
Cieľ sa bude napĺňať predovšetkým prostredníctvom realizovania aktivít súvisiacich so zlepšením životných podmienok obyvateľov v obci Sverepec. Zároveň sa obec stane atraktívnejšou pre obyvateľov, návštevníkov aj turistov.
Predmetom projektu bola rekonštrukcia jestvujúcich povrchov a prístreškov zastávok SAD v obci Sverepec. Jestvujúce zastávky boli nahradené novými presklenými typovými zastávkami s lavičkami a odpadkovým košom. Pôvodné betónové povrchy boli výbúrané. Nové zastávky sú z hliníkových profilov, bezpečnostného skla a akrylátu v tvare poloblúka na streche. Lavička je z pozinkovaných profilov so sedením a s opierkou. Odpadkový kôš je z pozinkovaných profilov.
Autobusové zastávky sa nachádzajú na už existujúcich miestach zastávok v obci Sverepec.
Nahradením starých zastávok novými sa zvýšil komfort pre obyvateľov čakajúcich na autobus. Tiež sa zatraktívnila obec a odpadkové koše zabezpečili väčšiu čistotu v okolí nových autobusových zastávok.
Technické riešenie projektu bolo nasledovné:
• Zemné práce - boli realizované pri výkopoch pre základy zastávky, lavičiek, odpadkového koša a zhutneného štrkového vankúša pod zámkovú dlažbu. Výkop bol realizovaný v zeminách s 3. triedou ťažiteľnosti
• Základové konštrukcie - základy sú z prostého betónu, betónované do zapažených resp. vykopaných rýh. Zásypy sú realizované zo štrku.
• Zvislé konštrukcie - nosné profily zastávok sú z hliníkových profilov. Nosné profily lavičiek a odpadkových košov sú z pozinkovanej ocele
• Vodorovné nosné konštrukcie - nosná konštrukcia strechy autobusových zastávok je z hliníkových profilov a akrylátovej dosky.
• Komunikácie - zámková dlažba pod zastávkami bola rozobratá po realizácii základov pod zastávku, lavičky a odpadkový kôš
• Ostatné práce a konštrukcie - Po zakotvení stĺpov zastávky, lavičiek a odpadkového koša bolo kotvenie podbetónované a doložené zámkovou dlažbou.
• Búracie práce - pod zastávkami boli existujúce betónové plochy, ktoré museli byť vybúrané s výnimkou konštrukcií, ktoré tvoria funkciu mosta nad potokom. Tu sa zámková dlažba uložola na túto konštrukciu. Pôvodné oceľové a drevené zastávky boli vybúrané
• Nátery - hliníkové prvky zastávky sú opatrené vypaľovanou farbou v odtieni – sivá
Celková výška oprávnených nákladov na projekt je 16 999,20 €.